Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014

To σακίδιο του Σταύρου Θεοδωράκη

Η εποχή που η πολιτική φλέρταρε με την διαφήμιση έχει περάσει. Τα επόμενα νέα "κόμματα"- τηλεοπτικά όπως αυτό του Θεοδωράκη- θα είμαι διαφημιστικά "πρότζεκτ" με την αίσθηση του χρόνου και της εφημερότητας.

 Άλλωστε από πολύ καιρό πια δεν έχει σημασία τι λες, ούτε πως το λες, αλλά τι φοράς όταν το λες.

Η ουσία πια δεν είναι στο "πρόγραμμα" που δεν περιμένει κανείς. Ούτε στο κόμμα και την πολιτική ιδεολογία. Είναι στο πρόσωπο που "πρέπει να γράφει στο γυαλί". Τόσο με τον Αλέξη Τσίπρα, όσο και με τον Σταύρο Θεοδωράκη, έχουν εξαφανισθεί πίσω από το πρόσωπο και το βλέμμα ή το χαμόγελο τα κομματικά επιτελεία, η έννοια του συλλογικού "κινήματος" και τα συνθήματα.

Η "Κίνηση των 58" ήταν απρόσωπη, αφηρημένη, δυσδιάκριτη. Το παραδοσιακό κόμμα, όπως το ξέραμε έχει ξεπεραστεί μαζί με τα ονόματα "σοσιαλιστικό", εθνικό, ριζοσπαστικό κλπ. που χρησιμοποιούν αφηρημένες έννοιες. Τα νέα "κόμματα- εικόνες" δεν απευθύνονται σε μάζες ή "πολίτες' αλλά σε τηλεθεατές μέσα από μια προσωπική σχέση που αναπτύσσει ο καθένας με τον ένα και μοναδικό ευδιάκριτο "ηγέτη"και για την ακρίβεια με την εικόνα του.

Το "Ποτάμι" παραπέμπει σε εικόνα με κίνηση. Το βασικό μήνυμα όμως δεν είναι καν αυτό. Ούτε ο ναρκισσισμός του "ατομικού κόμματος" ανατρέπει την έννοια του "μαζικού κόμματος". Το βασικό μήνυμα του νέου προσωπικού κόμματος είναι μέσα στο...σακίδιο του Σταύρου. Τα νέα κόμματα θα είναι "φωτογραφίες'. Αν αυτό το σακίδιο ανοίξει, μπορεί αυτό το μήνυμα να χαθεί. Όπως και το "εικονικό κόμμα" που θα έχει περάσει σαν ποτάμι, που ως γνωστόν δεν γυρίζει πίσω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου